اخبار

مشروح جلسه نشست اعضای دبیرخانه فام با ریاست محترم مرکز امور مساجد

مشروح جلسه نشست اعضای دبیرخانه فام با ریاست محترم مرکز امور مساجد
نشست اعضای دبیرخانه و شورای مرکزی سومین فراخوان ایده های مسجدی(فام3) با جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، ریاست محترم مرکز رسیدگی به امور مساجد، با میزبانی حجت الاسلام والمسلمین حسنی مدیریت دفتر تولید و تامین محتوا در شهرمقدس قم (دفتر مطالعات و پژوهشها) برگزار شد.
در این جلسه که بهره مند از میمنت تقارن با روز مباهله و ایام روزهای پایانی ماه مبارک ذیحجه بود، 
ابتدا حجت الاسلام حسنی ضمن خیر مقدم به اعضا و تبیین اهداف جلسه، از حسن نظر ریاست مرکز به "فام"، تشکر کرد.
در ادامه حسین نظری، دبیر این فراخوان، ضمن ارائه گزارشی از گذشته فام تا کنون و تشریح  اقدامات و تدابیر پیش روی دبیرخانه در "فام3"، از راه اندازی17گروه ایده پرداز در شبکه های مجازی خبر داد و افزود:
بحمدالله بیش از 500نفر در شبکه های تلگرام و واتساپ در گروه هایی با عنوان  "جوانان ایده پرداز مسجدی" (جام) بر محور ایده پردازی برای عمران معنوی  و مادی مساجد  عضویت دارند که  هر هفته پیرامون لااقل 2 سئوال و 2 نیاز (خرد و کلان) ایده پردازی میکنند و در پایان هرهفته مدیر گروه ضمن جمع بندی مباحث و ایده های دریافتی و تحویل آن به دبیرخانه، نفرات برتر را مشخص کرده و دبیرخانه هم برای برگزیدگان مذکور هدایایی ارسال خواهد کرد. وی گفت:
البته میزان فعالیت این گروه ها یکسان نبوده و برخی از آنها کم فعال، برخی فعال و برخی بیش فعالند که امید داریم بتوانیم همه این گروه ها را به طراز مطلوبی از فعالیت برسانیم.
در ادامه آقای مهندس مشرقی، پشتیبان محتوایی سایت بام ضمن تشریح ساختار جدید سایت، از توسعه کمی و کیفی سایت بام از یک بانک ایده صرف به باشگاه ایده پردازی خبر داد.
وی با تبیین دلایل این توسعه، وجود فضای تعاملی کاربران با سایت را از دلایل اصلی این اقدام برشمرد.
همچنین آقایان دکتر رازینی و حجت الاسلام قهار، از اعضای شورای مرکزی فام، ملاحظات و دغدغه هایی در خصوص راهکارهای اجرایی مرکز برای حمایت های از ایده های تولیدی و همچنین لزوم ترسیم نقشه راه و چشم انداز فام مطرح کردند.
در ادامه ریاست محترم مرکز،  با  تاکید بر بی سابقه خواندن فام ،
توسعه سایت بام از بانک ایده  به  باشگاه ایده پردازای را مثبت ارزیابی کرده آنرا  قدمی  رو به جلو توصیف کردند. 
ایشان همچنین ضمن تاکید بر حفظ متانت کاربرای ایده پردازی بر مخاطب پسند بودن و حفظ  آماتور بودن آن با توجه به فضای عمومی مساجد کشور،  تاکید کردند.
ایشان ضمن تایید روال دریافت ایده در فضای رقابتی فراخوان، بربسنده نکردن به وضع موجود و تلاش برای یافتن افراد خلاق و نخبه به منظور سفارش ایده به ایشان و دریافت ایده هایشان تاکید ویژه نمودند.
بخش دیگر سخنان ایشان، به تبیین وظایف دبیرخانه فام در خصوص نحوه ورود به اجرای ایده های دریافتی اختصاص داشت که بر این اساس از نقش حمایتی و نظارتی مرکز، به عنوان ذیصلاح ترین  بخش برای این عرصه خبر دادند.
در پایان مقرر گشت تا علاوه بر تاکید بر ارتباط بیشتر کلیه بخش های مرکز با "فام"، برای  تسهیل ورود دانش آموزان در این فراخوان، از رهگذر همکاری بیشتر دبیرخانه فام با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  تمهیدات لازم اتخاذ گردد.
۲۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶