اخبار

مصاحبه پیرامون تجربیات مسجد داری در لبنان

مصاحبه پیرامون تجربیات مسجد داری در لبنان
دبیرخانه فراخوان ایده های مسجدی(فام) در راستای بسط و گسترش منطقه جغرافیائی فام و همینطور بهره گیری از ایده و طرحهای اجرا شده در مساجد سایر بلاد اسلامی اقدام به مصاحبه و دریافت اطلاعات و تجربیات حجت الاسلام بابائی از ائمه جماعات مساجد لبنان نمود.

حجت الاسلام و المسلمین بابائی از اساتید حوزه های علمیه قم و لبنان و یکی از ائمه جماعات موفق لبنانی طی مصاحبه ای که در دبیرخانه فام صورت پذیرفت به بیان تجربیات و راهکارهای موفقیت مسجد که در لبنان اجرائی کرده بودند، پرداختند.

ایشان ضمن بیان تجربیات خود، به تبیین فضای حاکم بر مساجد و فضای فرهنگی مساجد و مُجَمَّع های عبادی و فرهنگی لبنان پرداختند.

ایشان اضافه فرمودند که مُجَمَّع های ساخته شده توسط نیروهای حزب الله  براساس سه اصل بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای-حفظه الله تعالی- احداث شده است؛ تحصیل، تهذیب و ورزش که نیاز اساسی جوانان است و باید به آنها به طور جدی پرداخته شود.

یکی از ایده های طرح شده توسط ایشان که در مُجَمَّع های لبنان اجرائی هم شده، لیلة المناجات است که در این شب به اقامه مراسم مناجات خوانی موضوعی میپردازند که از ادعیه و کتب مختلف برای آن موضوع تدارک دیده شده است و بدین وسیله و با ساز و کارهای دیده شده در اجرای این ایده، جوانان زیادی را جذب این محافل کرده اند که تا کنون برخی از این جوانان در نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

 

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸