اخبار

اوّلین نشست رابطین استانی فراخوان ایده های مسجدی (فام2) برگزار شد

اوّلین نشست رابطین استانی فراخوان ایده های مسجدی (فام2) برگزار شد
دبیرخانه دومین فراخوان ایده های مسجدی(فام2) در راستای پی گیری حداکثری اهداف این فراخوان با به کارگیری افراد واجد شرایط به عنوان رابطین استانی در اکثر استان های کشور، اقدام به توسعه مرزهای جغرافیایی خود نمود.

اوّلین نشست رابطین استانی فراخوان ایده­ های مسجدی (فام2) برگزار شد

دبیرخانه دومین فراخوان ایده­ های مسجدی(فام2) در راستای پی گیری حداکثری اهداف این فراخوان با به کارگیری افراد واجد شرایط به عنوان رابطین استانی در اکثر استان­ های کشور، اقدام به توسعه مرزهای جغرافیایی خود نمود.

در همین راستا به دنبال توجیه ابتدایی، دبیرخانه از طریق تماس­های حضوری و تلفنی و ارسال بسته ای کاری شامل پوستر، فیلم آموزشی و دفترکار، توجیه حداکثری و معارفه چهره به چهره در قالب اولین نشست هم اندیشی رابطین در تاریخ پنجشنبه نهم بهمن ماه در دفتر مطالعات و پژوهشهای امور مساجد در شهر مقدس قم باحضور حداکثری رابطین محترم برگزار شد.

در این نشست که آغازش با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پیرامون مسجد همراه شد و علاوه بر رابطین، اعضای شورای مرکزی فام(2) و معاونت پژوهشی دفتر مطالعات و پژوهش­های امور مساجد نیز حضور داشتند، دبیر فراخوان ضمن تشریح مجدد اهداف فام(2)، به امور تبلیغ و ترویج، ایده پژوهی و گفتار پژوهی  به عنوان اهمّ وظایف رابطین تاکید نمود که در ادامه رابطین، موظف شدند در مدت 3دقیقه  ضمن  معرفی خود و بیان فعالیت هایشان در عرصه های فرهنگی و خصوصا مسجد، به پاسخگویی به سئوالی که در خصوص یکی از نیازهای مسجدی از    ایشان چاره جویی شده بود، بپردازند.

معرفی اقسام ایده و روش های پرورش ایده عنوان مبحثی بود که حجت الاسلام محمّدی پیام به عنوان عضو شورای مرکزی و کمیته علمی فام(2) بدان پرداخت. این امام جماعت و فعال مسجدی که عنوان ایده پرداز برتر اولین فراخوان ایده های مسجدی(فام1) را در کارنامه خود دارد، ضمن  بیان مولفه های یک ایده مطلوب، مراحل مختلف خلق ایده از جرقه اولیه در ذهن ایده پرداز تا مرحله نهایی که این ایده برای استفاده عموم در  بانک ایده های مسجدی بارگذاری می­شود را تبیین نمودند.

در ادامه، کارگاه چگونگی خلق ایده، به عنوان یکی از جذاب ترین بخش­های این نشست توسط  دکتر روح الله رازینی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(علیه السلام)، از اعضای شورای مرکزی و کمیته علمی فام2 به اجرا درآمد که در پی آن، ایشان ضمن بیان مقدماتی با تقسیم رابطین در قالب گروه­ های 4 نفره و قراردادن یک عضو از اعضای شورای مرکزی به عنوان سرگروه در هر یک از این گروه­ ها، عملا  تولید و ارزیابی یک ایده مسجدی را تمرین و مباحثه نمودند و پس از آن ایده های منتخب هر گروه توسط نماینده گروه عرضه و به نقد گذاشته شد که در این مرحله با انتخاب ایده برتر از طریق رأی گیری از حضار، شاهد ایجاد فضایی رقابتی و صمیمی بودیم.

پایان بخش برنامه های این نشست تشریح عملکرد فضای سایت بام در مراحل مختلف اخذ، نمایش و ارزیابی ایده و همچنین بیان تجربیات یک رابط و ایده پرداز موفق بود که توسط دو تن از ایده پردازان برتر اولین فراخوان ایده های مسجدی(فام1)، آقایان مهندس محسن مشرقی و محمد مهدی نعیمی به اجرا در آمد.

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵